Biuro Obsługi Klientów mieści się w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Marklowickiej 15
Czynne jest w dni robocze w godzinach od 7.00 do 17.00.
Biuro Obsługi Klientów prowadzi obsługę klientów w zakresie:
Sprawy przyjmowane są w formie ustnej (w tym drogą telefoniczną) oraz pisemnej. Wszystkie pisma przychodzące do Spółki są kierowane według właściwości sprawy do poszczególnych działów w celu rozpoznania oraz przygotowania właściwej odpowiedzi. Każda sprawa jest rozpatrywana i rozwiązywana bez zbędnej zwłoki.
Zgłoszenia dotyczące sieci wodociągowej m.in.
przyjmowane są przez dyspozytora pod całodobowym numerem telefonu 32 4551840
Zgłoszenia dotyczące sieci kanalizacyjnej m.in.
przyjmowane są przez dyspozytora pod całodobowym numerem telefonu 32 4556043
Sprawy nie wymagające konsultacji załatwiane są niezwłocznie - wg kolejności zgłoszeń, trudniejsze do rozwiązania w terminie uzgodnionym z osobą zgłaszającą.
W przypadku zastrzeżeń co do poprawności wskazań wodomierza, odbiorca usług ma prawo złożyć reklamację - wniosek o sprawdzenie poprawności jego działania. Wniosek ten, złożony w formie pisemnej stanowi podstawę do wymiany wodomierza przez PWiK na nowy i przekazanie wskazanego we wniosku do sprawdzenia uprawnionej do tego firmie. W przypadku, gdy wodomierz po sprawdzeniu okaże się sprawny, koszty jego sprawdzenia ponosi wnioskujący.
Rozliczanie odbiorcy wody lub/i dostawcy ścieków następuje od momentu zainstalowania i zaplombowania wodomierza oraz zawarcia umowy o dostarczanie wody lub/i odprowadzanie ścieków. Podstawą rozliczenia za świadczone przez PWiK Sp. z o.o. usługi są wskazania wodomierza lub innych urządzeń pomiarowych. Na podstawie danych uzyskanych z odczytów dokonywanych przez inkasentów, wystawiane są faktury określające ilość pobranej wody lub/i odprowadzonych ścieków oraz wynikającą z tego tytułu należność do zapłaty. Faktura może być wystawiona na miejscu u klienta, zaraz po dokonaniu odczytu lub przesłana pocztą na podany adres korespondencyjny. Odbiorca usług może również samodzielnie podawać stan wodomierza w celach rozliczeniowych. W takim przypadku faktura wysyłana jest pocztą, a wskazania wodomierza są okresowo kontrolowane przez Spółkę.
Płatności wynikające z faktury za usługi świadczone przez PWiK Sp. z o.o. mogą być dokonane w następujących formach:
W przypadku nie uregulowania w wyznaczonym terminie należności z tytułu świadczonych usług, wysyłane jest upomnienie. Jeżeli kontrahent pomimo otrzymanego upomnienia nie ureguluje należności, wysyłane jest powiadomienie o zaprzestaniu dostawy wody lub odbioru ścieków poprzez odcięcie przyłącza wodociągowego lub zamknięcie przyłącza kanalizacyjnego. W zawiadomieniu podany jest termin odcięcia i wskazane zastępcze punkty poboru wody. Informacja o zamiarze odcięcia przekazywana jest także do właściwego Zarządu Gminy, Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej oraz Zarządu Międzygminnego Związku Wodociągów i Kanalizacji w Wodzisławiu Śląskim Podstawą takiego działania jest art. 8 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747).
Opisy postępowania w wybranych sprawach znajdą państwo na stronie internetowej PWiK w dziale Jak załatwić sprawę